Home » Wat we doen » Marketing Automation Tools » Adobe Marketing Cloud

Adobe Marketing Cloud

Adobe Campaign

Wat

Adobe Marketing Cloud is een uniform platform dat merken helpt te communiceren met de ultra-geconnecteerde klant van vandaag. Verschillende tools werken allemaal samen om merken hun klanten te helpen bereiken over verschillende kanalen. Het leveren van een geautomatiseerde, consistente en gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment wordt een realiteit. De tools omvatten een webgebaseerde campagnetool, een doelgroepmanager, een targetingtool en een analysetool, waarvan vele gekoppeld zijn aan andere Adobe software, zoals Creative Cloud en Document Cloud.

Adobe heeft onlangs de e-commerce software Magento gekocht en integreert A.I. in al haar aanbiedingen wat van Adobe een van de meest complete en performante tools op de markt maakt. Het is dus geen verrassing dat Adobe een Leader werd genoemd in het Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms van 2018.

Voor wie

Adobe is een geweldige tool voor bedrijven die een uniform 360°-view van hun klanten op alle kanalen willen. Veel Adobe-toepassingen delen dezelfde doelgroep en data kan eenvoudig tussen tools gedeeld worden. Adobe is ook ideaal voor bedrijven die een one-stop oplossing willen voor alles wat digitaal is, zoals Adobe alles omvat: van content creatie tot advertenties, webdesign, e-commerce, analyses, documentbeheer, e-mailmarketing en campagnes. Al deze tools delen een gemeenschappelijke interface en worden met A.I. gecombineerd om merken sneller en slimmer te laten werken. Bovendien heeft Adobe een geweldig leerplatform en een zeer actieve community in vergelijking met andere software.

De omnichannel tool is zeer schaalbaar en kan moeiteloos miljoenen contacten verwerken, zodat deze geschikt is voor multinationale bedrijven die alle content en communicatie vanuit één centraal systeem willen beheren. Het systeem kan eenvoudig uitgebreid worden met behulp van externe databases of API's of uw eigen scripts. Dit betekent dat u niet beperkt bent tot de ingebouwde functies van de software waardoor deze continu ontwikkelde tool zeer toekomstgericht is.

Belangrijkste kenmerken

  • Omnichannel
  • Meertalig
  • Geavanceerde segmentatie
  • Cloud-gebaseerd
  • Beveiligd platform
  • Wereldwijde support
  • Dynamic content
  • Gebruiksvriendelijke drag & drop interface
  • Universeel profiel
  • API-ondersteuning
  • Realtime rapportage en monitoring
  • Aanpasbare dashboards
  • A / B testen
  • Uitgebreide API-sets
  • Integratie
  • Zeer schaalbaar

Modules

  • Advertising cloud
  • Audience Manager
  • Analytics
  • Campaign - Classic (Local client based) and Standard (browser based)
  • Experience Manager
  • Primetime

Klanten

Adobe (NASDAQ: ADBE) werd in 1982 in Californië opgericht en is wereldwijd actief. De software die ze aanbiedt, worden in verschillende sectoren gebruikt, zoals financiële dienstverlening, retail, techniek, media, reizen, automobielindustrie en telecommunicatie. Klanten zijn bekende merken zoals Samsung, Disney, Adidas, Virgin, Sky, Nestle, Nissan en Coca-Cola.

Conclusie

Bedrijven die al in Adobe-software geïnvesteerd hebben, zullen zich meteen thuis voelen door de marketing cloud tool aan hun arsenaal toe te voegen. Bij elke update worden de tools nauwer geïntegreerd en worden ze slimmer dankzij A.I. Hoewel het marketing automation platform van Adobe een vrij recente toevoeging is, wordt het al snel een van de beste oplossingen voor (grote) bedrijven die gebruiksvriendelijke tools willen combineren met goede functionaliteit, geleverd door een toonaangevende leverancier van software.

Adobe-campagnepartner

DMI Belgium heeft een groot team van developers gespecialiseerd in Adobe Campaign Standard. Waarvan sommige ook ervaren zijn in Adobe Campaign Classic. Voor DMI Belgium is Adobe Campaign de focus binnen de Adobe-wereld.