Home » Cases » De training van het Stepstone Team

De training van het Stepstone Team

Ontdek hoe we het Stepstone team trainden en de productiviteit van hun marketing departement vebeterden met onze Selligent training.

Joz Van Acker -

Stepstone Logo

Stepstone zorgt ervoor dat hun klanten de best mogelijke matches voor hun rekruteringsnoden vinden. Het is hun doel om organisaties te helpen in het behalen van beter talentensucces dan elk andere jobmarkt in de gebieden waar ze actief zijn.

Ze zullen dit bereiken door hun vergaande inzicht en waarden te gebruiken waardoor ze hun klanten een unieke, aangepaste en schaalbare combinatie van het juiste talent, tools en processes kunnen aanbieden.

Business Goals

Marketeer goals

  • Marketeers moeten weten hoe ze een e-mail met Express moeten versturen
  • Marketeers moeten weten hoe ze Selligent Reporting kunnen gebruiken om hun campagnes te volgen
  • Marketeers moeten weten hoe ze basiscampagnes moeten maken en bewerken (Decisions, Split, A/B testing…)
  • Marketeers moeten in staat zijn om basissegmenten te maken en deze in hun campagnes te gebruiken
  • Marketeers moeten verschillende campagne types kunnen instellen (single shot, data-driven, scheduled…)
  • Marketeers moeten een actielijst kunnen gebruiken in combinatie met de scope, action container en lookup container

Developer goals

  • Developers moeten alles van de marketeer goals kunnen doen
  • Developers moeten een goed begrip hebben van data-modeling in Selligent
  • Developers moeten Express templates kunnen maken
  • De uitdaging

    Selligent biedt geen trainingen op maat aan en de Stepstone inhouse trainer was van departement gewisseld. Hierdoor had Stepstone nieuwe training opties nodig. Ze besloten om met DMI samen te werken om Selligent aan te leren.

    Om deze training te kunnen aanbieden, merkten we eerst een aantal obstakels op die we moesten oplossen:

    • Stepstone is een internationaal bedrijf waardoor de training ook in andere landen en zusterbedrijven moest aangeboden worden.
    • Stepstone heeft verschillende profielen die Selligent moeten leren: Marketeers, Developers en anderen.

    En zelfs in die profielen konden er nog verschillende subprofielen gevonden worden (mensen zonder voorkennis, mensen die al wat Selligent ervaring hebben opgedaan, mensen die andere marketing automation tools kennen, programmeurs, designers…)

    • De training moet zo specifiek mogelijk zijn, aangepast aan de noden van elke groep of individu.
    • De training moet praktisch zijn, met kennis en vaardigheden die meteen inzetbaar zijn

    De aanpak & oplossing

    Fase 1: Het bedrijf leren kennen

    Voordat we de trainig konden bespreken, moest de DMI trainer het bedrijf leren kennen, haar structuur en hoe ze met Selligent werkt. Aangezien Stepstone en DMI al een samenwerking hadden waarbij DMI consultants het Stepstone DEV team ondersteunden, was dit een gemakkelijke fase.

    Fase 2: De training plannen

    In deze fase bespraken Stepstone en DMI welke profielen nood hadden aan training. Gebaseerd op deze profielen, creëerden we verschillende leergroepen (Developers, Basic, Intermediate, Advanced). Voor elk van deze groepen bepaalden we de leerdoelen en de nodige vaardigheden na voltooiing van de training.

    Eenmaal de doelen vastgesteld waren, begon DMI met het opstellen van de training. Voor elk deel van de training werd er feedback gevraagd. Op deze manier kon de training volledig aangepast worden aan elke groep.

    Na het voorbereiden van de training werd de infrastructuur opgezet. Omdat er een Selligent installatie aanwezig was bij Stepstone vroegen we om de training in hun kantoren te houden. De trainer kreeg een laptop en de juiste toegang werd voorzien voor zowel de trainer als de deelnemers.

    Fase 3: Training en evaluatie

    Zoals vermeld, werd de training in de Stepstone kantoren gehouden. De deelnemers hadden de keuze om fysiek aanwezig te zijn of om de sessies via een Skype verbinding te volgen (wat ook een oplossing bood voor de internationale uitdaging).

    Voor elke (marketeer) groep werd er een volledig dag training voorzien. De developers hadden verschillende dagen opleiding. Na elke training gaf Stepstone feedback zodat we de training konden aanpassen waar nodig voor de volgende sessie of groep. De marketeers hadden ook de mogelijkheid om van de ene training naar de andere te gaan omdat DMI de training zowel als individuele modules als deel van een learning path aanbood.

    De resultaten

    Hoeveelheid deelnemers:

    • Basic Training: 22
    • Intermediate Training: 14 (waarvan 6 uit de basic training kwamen)
    • Advanced Training: 4
    • Developer Training: 3
    • Individua Training: 2

    Contacteer ons

    Joz Van Acker
    Plan een meeting met Joz Van Acker
    DMI Belgium