Home » Insights » Zal Selligent de competitie verslaan?

Zal Selligent de competitie verslaan?

Selligent is al jarenlang een koploper in het aanbieden van marketing automation tools. De nieuwe eigenaars en het volledig hervormde management hebben de lat hoog gelegd door het gloednieuwe Selligent Marketing Cloud Platform voor te stellen in een poging om de marketing automation business opnieuw vorm te geven.

Joz Van Acker -

De gigantische en geheime investeringen van de afgelopen 6 maanden in een volledig hervormde UX en een hoop extra’s, hebben Selligent tot een one-stop customer engagement platform voor marketeers gemaakt en vormen hierdoor een serieuze bedreiging voor Salesforce.com MC en Adobe MC. Selligent wil marktaandeel winnen ten koste van deze grote spelers.

Met Selligent Marketing Cloud kunnen marketeers een zeer gepersonaliseerde en geautomatiseerde dialoog aangaan met hun klanten.

DMI, al lange tijd een Selligent-partner, is er trots op het grootste team van gecertificeerde developers in de Benelux te hebben. Deze nieuwe ontwikkelingen versterken alleen ons vertrouwen in deze samenwerking.

Selligent Logo

Eén van de sterkste punten van Selligent is het open SQL-platform waarmee u uw gegevens kan beheren. Het heeft marketeers in staat gesteld om grenzen te verleggen bij het maken van geavanceerde campagnes en geautomatiseerde lifecycles. Door hun e-mailplatform nog meer te versterken met meerdere mobiele en sociale kanalen, ontwikkelt Selligent het volledige potentieel van data management technology. Wat onderscheidt hen van de concurrentie? Selligent Marketing Cloud biedt een volledig geïntegreerd, unified platform waarmee u uw volledige omnichannel-strategie kunt besturen. Deze visie stelt Selligent in staat om de software van concurrentie te overtreffen, dat meestal uit afzonderlijk aangeschafte tools bestaat.

Nieuwe UX

Een volledig nieuwe, bijzonder gebruiksvriendelijke en wizard-driven interface, stelt marketeers in staat om de meest complexe dialogen op te bouwen.

Nieuw: Artificial Intelligence – Selligent Cortex

Het is een populair onderwerp, wat werkt tegenwoordig echt voor marketeers? Selligent biedt al twee concrete toepassingen met de introductie van Selligent Cortex:

1 ° Product- en content recommendation: gebaseerd op de analyse van transactie- en gedragsgegevens biedt Cortex de mogelijkheid om de juiste content en producten aan uw klanten voor te stellen.

Als marketeer kunt u eenvoudig een aantal regels configureren, zoals voorraadpositie, het pushen van nieuwe producten, cross- en up-selling, …

2 ° Channel en delivery time optimisation: hiermee kunt u op het juiste moment communiceren via het juiste kanaal. Wilt u tijdens de lunchpauze mailen of een Messenger-notificatie verzenden tijdens een Netflix-sessie? Cortex neemt de beslissing voor u.

Uitgebreid: mobiele toepassingen

De ruime mogelijkheden om via allerlei mobiele apparaten te communiceren, wordt nu nog uitgebreid met een brede waaier aan nieuwe opties zoals mobile push en geo-fencing.

Hiermee kunt u als marketeer geautomatiseerd en op locatie gebaseerde berichten realiseren: “We hebben nu een speciale promotie in onze winkel net om de hoek”.

Nieuw: social

Met Selligent kon u al uw bericht op uw social media-accounts plaatsen. Nu kunt u ook gerichte advertenties op social media zoals Facebook en Google gebruiken of berichten verzenden via Messenger of WhatsApp. Uw contactpersoon leest uw e-mails niet? U kunt ze opnieuw engageren via social media kanalen.

Selligent Marketing Cloud heeft een grote stap vooruit gemaakt en houdt niet alleen gelijke tred met haar concurrenten, maar heeft ze zelfs overtroffen. De zoektocht naar de ultieme betrokkenheid van de doelgroep met behulp van uiterst gepersonaliseerde communicatie is ten einde met Selligent Marketing Cloud.

Uitgebreid: website

Selligent Site stelde u al in staat om niet-geïdentificeerde websitebezoekers te tracken en te scoren met als doel uw website en e-mails te personaliseren. Dit wordt verder verfijnd en uitgebreid met extra personalisatiemogelijkheden, vooral in combinatie met Cortex.

Push notification betekent niet enkel meer het versturen van gepersonaliseerde berichten op de smartphone van uw klant. Selligent Marketing Cloud introduceert Web push: browser notificaties om uw websitebezoekers opnieuw te engageren, zelfs wanneer ze uw site op dat specifieke moment niet gebruiken.

Data management en rapportage

Selligent heeft zichzelf al overtroffen door middel van hun eigen Data Management Platform (DMP), een open SQL-platform waar niets onmogelijk is en de UX alles rechtstreeks toegankelijk maakt. Selligent heeft dit nu uitgebreid met allerlei nieuwe rapportagemogelijkheden. De nieuwe Cortex-gebaseerde dashboards en visualisaties stellen marketeers in staat om meer controle over en meer inzicht in alle omnichannel-dialogen te krijgen.

Nieuw in e-mailing: kinetic content

Selligent Marketing Cloud biedt hun klanten nu de mogelijkheid om zeer gepersonaliseerde interactieve e-mails met webfunctionaliteit te verzenden: kinetic content. De inhoud wordt automatisch aangepast aan het gedrag van de gebruiker, wat een optimale persoonlijke ervaring realiseert. Door rechtstreekse toegang tot content blocks in de CMS-library, kan er automatisch nieuwe content opgebouwd worden. Het succespercentage van elk afzonderlijk content block kan gemeten en gecontroleerd worden via de rapportagetool. Gecombineerd met video-integratie kan elke marketeer meer waardevolle en verbeterde, maar vooral ook meer gepersonaliseerde berichten sturen.

Geïnteresseerd in Selligent Marketing Cloud?

Gebruik u Selligent nog niet? DMI kijkt er naar uit om samen met Selligent uw bedrijf te bezoeken en de uitgebreide mogelijkheden die Selligent aanbiedt te demonstreren aan de hand van een presentatie en een gepersonaliseerde demo.

Gebruikt u Selligent al? Marketing Cloud biedt nog meer voor exact dezelfde prijs. Het SaaS-platform blijft uw bestaande configuraties, data en campagnes onderhouden en ondersteunen, maar u krijgt een extra UX dat een veelvoud aan extra tools toevoegt.

Er is geen twijfel mogelijk dat deze brede waaier aan nieuwe mogelijkheden Selligent Marketing Cloud buitengewoon aantrekkelijk maakt. Laat je inspireren en neem contact op met DMI. We willen u graag alle mogelijkheden illustreren die het vernieuwde Selligent te bieden heeft en creatief meedenken over mogelijke nieuwe implementaties.

Contacteer ons

Joz Van Acker
Plan een meeting met Joz Van Acker
DMI Belgium